چگونه با خواندن هفته ای یک کتاب پولدار شویم + ۵ کتاب ثروتساز برای شروع

با خواندن روزی یک ساعت از کتاب های مرجع حوزه ی تخصصی تان به طور معمول هر هفته یک کتاب ۲۰۰ صفحه ای را می توانید مطالعه کنید.

و با یک حساب سرانگشتی مشخص میشه که شما در سال میتونید با احتساب روزهای تعطیل حدود ۵۰ کتاب مطالعه کرده که اگر این تعداد را در ۱۰ سال پیاپی ضرب کنید شما در ۱۰ سال با روزی یک ساعت مطالعه کتاب تخصصی در حوزه ای که علاقمند هستید حداقل ۵۰۰ کتاب را مطالعه کرده اید که علاوه بر اینکه صاحب دانش فراوانی در حوزه تخصصی مورد علاقه تان شده اید به مرور صاحب بینش و تجربیات مولفین این کتب شده اید که میتوانید در حوزه خودتان راهکارها و دستورالعمل های اجرایی را به مخاطبین این حوزه ارائه بدهید و صاحب نظر در این حوزه میشوید واین میتواند ثروت بسیاری را به سمت شما بیاورد.

استفان کاوی خالق کتاب شاهکار هفت عادت مردمان موثر می‌گوید: «کار را با در نظر گرفتن پایان آن، شروع کنید.»

در اینجا میخواهم یک رازی را که یکی از اساتید بازاریابی اینترنتی و مدیریت ایران ژان بقوسیان در یک دوره آموزشی با ما در میان گذاشت(که البته خودش نیز آنرا اجرا کرده بود) را برایتان بازگو کنم.و آن راز چیزی نبود جز اینکه شما هیچ رقیبی را پیدا نمیکنید که ۱۰ سال روزی یک ساعت برای رشد و توسعه فردی خودش وقت بگذارد و اگر شما این کار را انجام دهید هیچ رقیبی در کارتان نخواهید داشت و بزودی سرآمد حوزه تخصصی خودتان خواهید شد.

برای پولدار شدن شما به دانش و اطلاعاتی بیش از آنچه اکنون می دانید نیاز دارید. باید رشد کنید و یک فرد بهتر شوید و اینکار با خواندن کتاب، خواندن مقالات، تمرین و استمرار در این کارها به راحتی ممکن است.

برای این کار دو نوع دانش و منابع نیاز دارید:

۱ – دانش موفقیت و کسب پول و ثروت که پایه و اساس کار است، مانند باورها، روانشناسی موفقیت، هدف‌گذاری، افزایش بهره‌وری

۲ – دانشی که ما به آن دانش فنی و نحوه انجام کار می‌گویم. مانند بازاریابی، فروش و بازاریابی اینترنتی، تولید محتوا و سایر مسائل مرتبط با کسب‌وکار تخصصی تان

در ادامه ۵ کتاب برای یادگیری نوع اول دانش پولدارشدن و موفقیت معرفی می‌کنیم.

۱-کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید – ناپلئون هیل

این کتاب را چندین بار بخوانید. کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» اثر «ناپلئون هیل» و ترجمه‌ی «مهدی قراچه داغی» است. این کتاب شامل پانزده فصل و از نخستین و جامع‌ترین کتاب‌هایی است که در قرن بیستم به معرفی روش‌های موفقیت در زندگی و کسب و کار پرداخته و این روش‌ها را که تا آن زمان تنها در اختیار معدود افراد موفق بوده، همگانی کرده است.

این کتاب که پیشنهاد اولیه آن از سوی اندرو کارنگی، موسس و صاحب غول فولاد امریکا و دومین نفر در لیست ثروتمندترین افراد تاریخ به ناپلئون هیل ارایه شد و خود حاصل مصاحبه نویسنده با نزدیک به پانصد فرد موفق آن دوره از جمله فورد، ادیسون و … است و اولین بار هفت دهه قبل و در سال ۱۹۳۷ منتشر گردید. این کتاب را نشر «نسل نواندیش» منتشر کرده است.

این کتاب را مدرسان و متخصصانی از جمله ژان بقوسیان موسس مدیر سبز و نویسنده کتاب مدرس مرجع ,محمدپیام بهرام پور نویسنده کتاب جعبه ابزار سخنرانی از مجموعه ی بیشتر از یک نفر, علی حاج محمدی بنیانگذار همیار وردپرس, فربد طهرانی استاد بلامنازع مذاکره و نویسنده ی کتاب کپسول مذاکره, سید مجید موسوی مدیر مجموعه ی زود ویدئو, سعید قنبری نویسنده ی کتاب تعادل در زندگی آسان است اگر… , علی صابریان نویسنده کتاب فکر برنده فکر بازنده و موسس خانه سرمایه همگی به شاگردانشان توصیه کرده اند.

کتاب شامل پانزده فصل می‌باشد که به این شرح هستند: اندیشه ثروت است اشتیاق، نقطه شروع همه موفقیت‌ها ایمان تلقین به خود، راه نفوذ بر ذهن نیمه هوشیار دانش تخصصی تخیل، کارگاه ذهن برنامه‌ریزی سازمان یافته ابرام قدرت همکاران کیمیاگری احساس جنسی ذهن نیمه هوشیار مغز، ایستگاه گیرنده و فرستنده اندیشه حس ششم، قلعه درایت شش شبح ترس

۲-کتاب اسرار ذهن ثروتمند – تی‌ هارو اکراسرار ذهن ثروتمند

کتاب «اسرار ذهن ثروتمند» نوشته‌ی «تی. هارو اکر» و ترجمه‌ی «مرتضی ذوالانوار» با موضوع «ثروتمند فکر کنید تا ثروتمند شوید» و «در بازی ثروت درون خود استاد شوید» نگاشته شده است. تی هارو اکر با استفاده از اصول و قواعدی که به دیگران می‌آموزد، توانست تنها در عرض ۲ سال و نیم به یک میلیونر تبدیل شود. او از نام تجاری و منحصر به فرد ” فروشنده زبل” استفاده می‌کند.

هارو اکر در این کتاب در بخش اول به طرح اولیه پول در ذهن می پردازد و بررسی می کند که هر فرد چه ذهنیتی نسبت به پول دارد و این ذهنیت را از کجا دریافت کرده است. سعی او در این بخش این است که به خواننده نشان دهد اغلب باورهایی که در مورد پول در ذهن شکل گرفته است نادرست می باشد و باید این ذهنیت را تغییر داد.

در بخش دوم کتاب اسرار ذهن ثروتمند نویسنده به پرونده های ثروت می پردازد که ۱۷ تفاوت فکری بین افراد ثروتمند و افراد فقیر را شرح می دهد. در هر کدام از این پرونده ها موضوع مد نظر شکافته می شود و در مورد آن توضیحات کاملی ارائه می شود. در نهایت هر پرونده با عبارت های بیانی و تمرینات بسته می شود.

 

 

 

 

۳-کتاب هفت عادت مردمان موثر

محبوبترین کتاب نویسنده معروف آمریکایی استفان کاوی است. خود او در مقدمه کتابش میگوید:

“قانونهایی جهانی برای سعادت وجود دارد  که در طول تاریخ و در  همه جوامع مشترک است. من این قانون ها را کشف نکرده ام، صرفا شناسایی کرده ام. پیروزی در هر جایی وابسته به هماهنگ بودن با قوانین آنجاست. قانونها ثابت است ولی چگونگی بکارگیری آنها در هر فرد متفاوت است و بسته به ابتکارها و استعدادهای ما دارند.”

مسلما قرار نیست بعد از خواندن این کتاب، شما ناگهان سعادتمند شوید، البته امکان دارد با انتخابهایی که میکنید در این مسیر قرار بگیرید یا نگیرید؛ و این فقط و فقط به خودتان بستگی دارد.

کتاب هفت عادت قوانین حاکم را به شما معرفی میکند تا در مسیر بهتر حرکت کنید؛ و ضمنا به شما شیوه آغاز حرکت و روش پیمودن ادامه مسیر را هم خواهد گفت.

شخصا به مطالب کتاب عمل کردم و بسیار از این امر خوشحالم.

این کتاب هم با ترجمه ی محمدرضا آل یاسین و هم گیتی خوشدل در بازار هست من هردو را خواندم ترجمه ی آل یاسین حدود ۳۵۰ صفحه است و نثر ادبیاتی دارد ولیکن ترجمه ی خانم خوشدل با توجه به اینکه متن ساده تر و روان تر و همچنین کتاب خیلی کم حجم تر است را به شما پیشنهاد میکنم.

۴-کتاب اثر مرکب – دارن هاردی

از جهاتی، کتاب «اثر مرکب» نوشته‌ی دارن هاردی را می‌توان جان کلام کتاب‌هایی دانست که در دهه‌های گذشته در زمینه‌ی توانمندسازی و رسیدن به موفقیت منتشر شده‌اند.
شاید به همین خاطر باشد که شماری از نام‌آورترین اساتید جهانی این رشته، نظرشان را در مورد این کتاب نوشته‌اند و همگان را به مطالعه‌ی دقیق و حتا چندباره‌ی آن دعوت کرده‌اند.
فلسفه و تفکر پشت این کتاب می‌تواند به حدی اثرگذار شود و تحول ایجاد کند که هیچ بعید نیست در سال‌های آینده گروه‌هایی در فضاهای آنلاین و آفلاین شکل بگیرند که حامل اندیشه‌ی اثر مرکب باشند. این کتاب را باید آمیخته با جان کنیم و در اکنون‌مان جاری سازیم و نتایج‌اش را هم در مقیاس یک عمر متشکل از امروزها و این لحظه‌ها ببینیم و بسنجیم که گفت: «زندگی، آبتنی کردن در حوضچه‌ی اکنون است.» آنچه خواندید نظر حسین یاغچی ویراستار مجموعه‌ی «ثروتمندان خودساخته» است که درباره کتاب اثر مرکب اظهار نموده است.

کتاب اثر مرکب و مضمون و هدف گذاری آن به نحوی است که مدیر، کارمند، مرد، زن، پیر، جوان و هر مخاطبی در هر قشر و سن و شغل و حرفه ای بتواند به فراخور نیازش از آن بهرمند شود و برای موفقیت و تداوم موفقیت به آن نیازمند باشد. تا آنجا که نویسنده در مقدمه کتاب ادعایی بزرگ می‌کند و می‌گوید: مهم نیست چه چیزی یاد می گیرید یا از چه استراتژی و تاکتیکی استفاده می کنید، موفقیت در نتیجه اثر مرکب به دست می آید.

 

۵-کتاب پدر پولدار پدر بی پول – رابرت کیوساکیچهار راه پولسازی

کتاب رابرت کیوساکی با موضوع «پولدار شوید و پولدار بمانید » و در قالب داستانِ «پدر پولدار و پدر بی‌پول»، از ما دعوت می‌کند که با گفتن این حرفِ کلیشه‌ای که فقط انسان‌های بد به ثروت می‌رسند و انسان‌های خوب، فقیر باقی می‌مانند؛ بیش‌تر از این خودمان را فریب ندهیم! چون قرنِ ۲۱ قرنی است که انسان‌های بسیار زیادی چه در کشورهای پیشرفته و چه در کشورهای جهان سوم, به‌خصوص با استفاده از امکانات اینترنت و فضای دیجیتال؛ در مدت کمی به ثروت‌های قابل‌توجهی رسیده‌اند و می‌رسند.

امروزه راهِ دستیابی به ثروت در مدت‌زمان معقول، داشتن سواد مالی است، یعنی به‌کارگیریِ مجموعه روش‌هایی که هرکسی در هر سطح تحصیلی و با هر شرایطی می‌تواند آن را در مدت بسیار کوتاهی با گوش دادن به آموزش‌های رابرت کیوساکی یاد بگیرد و وضعیت زندگی خود را با استفاده از تکنیک‌های فوق‌العاده کاربردیِ او؛ به نحو چشمگیری بهبود بخشد.

من ترجمه ی خانم هنگامه ی خدابنده رو خوندم خیلی خوب و روان بود و به نظر من نقطه قوت این ترجمه کاهش حجم مطالب تکراری کتاب نسبت به دیگر کتب ترجمه شده از کیوساکی در بازار بود که رضایت من رو جلب کرد.

 

 

 

 

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.